Laçin

Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Amca ne anlatıyorsun be ya
Türkçülerin sıkça kullandıkları bir cümle var: "Tanrı Türk'ü korusun". Bu sorunlu bir cümledir. Zira: 1.Bu cümle, Türklerin ürettiği bir cümle değil, Amerikancadan tercüme bir cümledir ve Amerikancı, NATO'cu bir Türk milliyetçiliği projesinin bir ürünüdür. Zira Amerika'da "God bless America" (Tanrı Amerika'yı korusun) yazılı bayraklar neredeyse Amerika'nın milli bayrağı gibidir. 2." Tanrı Türk'ü korusun" cümlesi mantıki ve felsefi açıdan da sorunludur. Tanrı Türk'ü niye korusun? Turk olarak yaratıldığı için mi? Eğer böyleyse bütün milletlerin yaratıcısı olan Tanrı, diğerlerini ayırıp da neden Türkleri koruyacaktır? Türkleri koruyup Arapları, Fransızları ya da başka bir milleti korumazsa o zaman o milletler, Tanrıya neden ayrımcılık yapıyorsun demeyecek mi? Doğuştan Türk olarak yaratılmış olmak, bir imtiyaz ve ayrıcalık hakkına sahip de ondan dolayı mı Tanrı Türk'ü korumalıdır? Türk olarak doğmayanlar ne yapsın? Onlar doğmadan önce ırklarını seçme hakkına sahip olsalardı o zaman özel koruma altına girmek için Türk olarak doğmayı tercih ederlerdi. Böyle saçma bir yaklaşım olamaz. Tanrı, Türk'ü korumaz. Türk, Türk'ü korumalıdır. Turk, miskin tevekkülüyle oturduğu yerden Tanrının Tirk'ü korumasını beklemesin. Tanrı, Türk'ü sırf Turk yaratıldığı için korumaz. Tanrı, bu dünyada koyu Müslümanı bile korumaz. Bugün Doğu Türkistan Türkleri, Irak, Suriye, İran Türkleri, Afganistan Turkleri Tanrı tarafından korunmamaktadır, perişandırlar. Filistin, Yemen, Arakan ve diğer pek çok yerdeki Müslümanlar da perişandır ve onlar da Tanrı tarafından korunmamaktadır.
Sayfa 61 - İmbik yayınları·Kitabı okudu
Laçin
1. Bu söz Orhun kitabelerine dayanan bir sözdür tam olarak orada öyle geçmesine o anlam vardır ki : Kaşgarlı Mahmud, Dîvânu Lugâti't-Türk'te Tanrı'nın Türkleri özel olarak adlandırdığını ve koruduğunu anlatan rivayetleri aktarır. Ayrıca bu söz 20. Yüzyılın başında zaten aktif olarak kullanılıyordu 2. Her millet kendi inandığı tanrıya kendisi ailesi ve milleti için dua eder bu oldukça normaldir ki bu sözde Türkler tanrı diğer milletleri yok etsin ve ya onlara zulüm etsin gibi bir şey yazmıyor da çıkmıyor da . Mesela sen kendi ailen için böyle bir dua ettiğinde diğer ailelere ayrımcılık mi yapmış oluyorsun ? Tabikide hayır . 3. O bahsettiğin yerler de kesinlikle ayrımcılık olsun diye söylemiyorum Türk değil ve zaten öyle bir ayrımcılıkta yok . Ayrıca da senin dediğin gibi değil Türk, tarih boyunca oturduğu yerden değil, kanıyla ve canıyla mücadele ederek var olmuştur."