Elif Ö.

Elif Ö.
"Bir çocuğa bırakılacak en büyük miras; yat, kat, para değil, kitap okuma alışkanlığıdır."
İlköğretim Matematik Öğretmeni
Lisans
287 okur puanı
Temmuz 2017 tarihinde katıldı

Elif Ö.

, bir kitap okudu
9/10
·336 syf.·
Beğendi
·
2019 24. kitabı
José Saramago
8.3/10 · 132,1bin okunma
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?
HARBE GİDEN KELİME'YE SİTEM
Kelimeler nereye gidiyorsunuz böyle,savaşa mı ölümün kum gibi kaynadığı çöl mü çağırıyor sizi, oysa yenik çıkmıştınız her savaştan,hayli yorgundunuz dinlenecektiniz biraz,birkaç şiirde keyfini çıkaracaktınız kelime olmanın,dilden dile dolaşmanın,mırıldanmanın... Vakit dünyanın sonbaharıydı,sevdiklerimizin de sonbaharı olacakmış meğer hayat,hiç bilmeden,hiç istemeden birlikte bir kışımız daha olur mu diye telaşlı yüreğimize, yavaş biraz,beni öldüreceksin,yavaş diyecektik,acıdığını söylemeyecektik elbet,nereye gidiyorsun ya hu diyemeden giden Mehmet Koyunoğlu'na,pek erkencisin arkadaş demeyecektik, gençliğimiz gibi gidene,hani şiir gibi şarkılar yakan Fikret Kızılok'a,'Bu kalp seni unutur mu' demeyecektik, biliriz unutmaz dünyanın bu son / baharına,sondan sonraki kışına ne kalırsa kalbimizden, kalırsa yani kalbimiz,unutmaz! Kelimeler nereye gidiyorsunuz böyle,savaşa mı,maviydiniz, kırmızıydınız,beyazdınız,mordunuz,yeşildiniz,şimdi kahverengiler,griler,siyahlar,hakiler içinde hiç bilmediğiniz dillere gidiyorsunuz,çekirge sürüsünden harf ordusu karınca katarından şiir alayı,cümle mangası,hiç düşmediğiniz çöllere gidiyorsunuz,'harbe giden mektepli' gibi,üstelik sizi arkadaşı gibi,treni gibi,kedisi gibi seven çocukların gözü önünde, yaşarlarsa eğer bir daha hiç mırıldanmayacaklar sizi belki aşık olurlarsa yazmayacaklar sevdiklerine bir harfinizi sizden bir mektup beklemeyecekler,Tanrı'ya sizinle dua etmeyecekler,gözyaşı dökmeyecekler yağmur gibi kelimelerle, bir harfin bile gölgesine kıvrılıp,uyumayacaklar ikindiyi...
Sayfa 106 - Kırmızı Kedi Yayınları·Kitabı okudu
(Havanın bile ağırlığı var sözün neden olmasın?)
Sayfa 100 - Kırmızı Kedi Yayınları·Kitabı okudu
BEN BAŞKASININ YALNIZLIĞI OLSAYDIM...
Ben başkasının yalnızlığı olsaydım geceden başka sebep aramazdım şiire, bir anı çıkarırdım sefere, adı: İkindi Treni ve ilk istasyonda indirirdim bütün kelimeleri İki bilet alırdım, biri gölgem için biri kendime ‘gece benim mesleğim’, ona kalbimle çalışırken yalnızlığımı bir anıdan önleyecek kadar ince bir mektup pulunu terk ederdi, ben utanırdım Beklenmek güzelken kim gider hemen bilmezdim yalnızlık kimin ve bu anı neden daha trene binmeden, nereye, ne ikimizden bir yolculuk çıkar ne de bir şiir ikindimizden Ben başkasının yalnızlığı olsaydım Bir anı olurdum kendinden başka kimseyi terk edemeyen
Sayfa 81 - Kırmızı Kedi Yayınları·Kitabı okudu