Bu kitabin yorumuna aslında tüm kitabı özetleyen bir alıntıyla başlamak istiyorum;
.
Pusulanın hep kuzeyi gösteren ibresi gibi, bir erkeğin suçlayan parmağı da daima bir kadını gösterir . Bunu hic unutma Meryem... .
.
Khaled Hosseini iyi bir yazar ancak bence muazzam da bir fotoğraf sanatçısı. Çok iyi bulduğunuzu söylediğiniz fotoğrafların ortak noktası nedir ? Ben söyleyeyim gerçek olması, her baktığınızda tekrar o ana dönecek kadar gerçek. İşte Khaled Hosseini kitaplarında tam olarak bunu yapıyor gerçekleri kuşbakışı değil iliğine kemiğine kadar fotoğraflıyor. O kadar gerçek ki keşke bu gerçek olmasa, bunların yaşanmadığı bir dünya mümkün olsaydı diye dileklerde bulunuyorsunuz . .
Çok küçük yasta büyük acilarla sarsılan Leyla ve Meryem'in kaderinin kesiştiği bir eve gidiyoruz. Aslında sadece Leyla ve Meryem değil küçük yasta evlendirilen tüm kız çocuklarının kaderi demeliyim. Kitaptan çok etkilendim, ani ölümlerle sarsıldım, hayal kırıklıklarına uğradım, Meryem'in kararlılığına Leyla'nin umutlarına tanık oldum. Hicbir şey için okunmasa bile feda edilen kız çocukları ve kadınlar için okunmalı...