Azgın deliyi sopa,azmış halkı yoksulluk zapteder.Halkın cebi akça görmeli değildir ve de,halk hancı,akça yolcu gerektir.Kapın kalabalık olursa,korkutucu delibaşların pazar meydanlarında at oynatırsa,halk edebini bilir,yere gömdüğün ve de döşeğe sakladığın ve de koyun cebinden çıkarmadığını’’Elimden aldırırım’’diyerek harcanır.Her harcanma,bey kesesine para girmektir.Yoksul halk edepli olur ve de umudunu bey kapısına bağlamış olur.Kimini akça gücüyle,kimini sopa korkusuyla çalıştırırsın.
Beylik önce Tanrı, sonra sultan vergisi olduğundan , bey kısmı, tutacağı işte halkın dediğine diyeceğine hiç bakmaz. Halkın ağzı torba değildir ve de halka yaranmış yoktur. Çünkü halk çıkarını bilmez. Bilse, kurban olduğum Allah, beyleri yaratıp başlarına diker miydi? Bir bey aklına düşeni işlemezse Tanrı vergisine hayınlık etmiş olur. Sözüm kanun olsun dersen, keyfine kimseyi karıştırmayacaksın, sultanlar kapısı güçlü beyleri sever. Bey kısmı "Sayılayım" derse, kapısına zorlu silahşor biriktirecektir. "Yer baskısı dağ, halk baskısı bey" denilmiştir. Dünya kurulalı bu böyledir çünkü, dünya kurulalı dağlar vardır.