“Ortada dinleyen kimse yoksa
Tarlakuşu kadar tatlı öter karga.
Eğer bülbül de gündüz vakti
Kazlar tıslarken ötseydi,
Sesini çalıkuşundan ayırt etmek imkânsiz olurdu.
Kim bilir neler, yerinde ve zamanında olduğu için ;
Beğenilmiş ve değerli bulunmuştur !”
Erdemin damgası olmadan nasıl onurlu olunabilir?
Kimse hak etmediği onuru taşımaya kalkmasın.
Ah keşke soyluluk, unvanlar, görevler
Yalan dolanla kazanılmasa da,
O yüce onur, onu taşıyanın erdemleriyle ortaya çıksa!
Kim bilir şimdi başı açık kaç kişi şapka giyerdi o zaman!
O zaman emreden kaç kişi emir alırdı acaba!
O zaman gerçek onur tohumundan toplanıp alınmış
Kim bilir kaç yoksul köylü çıkardı ortaya!
Acaba ne kadar onur toplanırdı
Samanların altından, zamanın çöplüğünden
Işıldasınlar diye yeniden."