Adı üstünde buhranlı dönem. Hepimiz pek çok sıkıntı çekeriz ama bu büyük sıkıntılar toplum çapındaysa gerçekten yıldırıcı. Oturduğumuz yerden onların çektikleri sıkıntıları anlamamız mümkün değil. Umarım anlamamız da gerekmez. Hani biz eskiden diye başlayan ve hep daha kötü durumları gözümüze sokmak için anlatılan ata hikayeleri vardır ya onların en en kötülerinden biriydi bu hikaye.
Çaresizliğin insanı kendinden vazgeçirdiği delilik anları vardır. O an kendini feda etmekten bile çekinmez insan. Ne olacaksa olsundur. Varlığı kendine yüktür insanın. Ama bi yandan da hep umut vardır. Senin için çok geç olsa bile aynı ızdırabı çekenlerin kurtuluşu için senden sonrakiler için. O nedenle büyük kahramanlar hep bu buhranlı dönemlerin eseridir.