"Eğer hepimiz insanların kusurları hakkında açık ve kaba bir şekilde konuşsaydık, hoşlanmadıklarımızın üzerine saldırsaydık, herkesin bizim beğendiğimiz şekilde yaşamasını isteseydik, şimdikinden daha kötü bir tımarhane olurdu dünya..."
"Herkesin gezintiye çıkmasını hatta gereğinden çok aynı yerde kalmamasını sağlamak gerekir.İnsan ağaç değildir.İnsanın mutsuzluğu bağlılıktır.Bağlılık insanın cesaretini yok eder, kendine güvenini azaltır.Bir yere bağlanmakla insan, uygun olmayanlar dahil, bütün şartları kabullenmiş ve kendisini bekleyen belirsizlikle kendi kendini korkutmuş olur.Değişiklik ona terk etmek, elde ettiklerini yitirmek gibi görünür.İşgal ettiği yere gelip başkasının yerleşeceğini, kendisinin de her şeye yeniden başlamak zorunda kalacağını sanır.Gerçek yaşlılığın başlangıcı yerleşmektir.Korkmadığı sürece gençtir insan.Aynı yerde kaldıkça ya katlanır ya saldırır.Gitmekle özgürlüğünü korumaya, çevreyle birlikte benimsediği yaşama koşullarını değiştirmeye hazırlıklı olduğunu gösterir."