- Yine hayatımın sıkıcılığı ve vasatlığı hissi - hiçbir işe yaramadığım, lanetli olduğum, beğenilecek biri olmadığım, hiçbir konuda sivrilemediğim, boş bir faydasızlıktan ibaret olduğum hissi.
Artık hayatımın istediğim gibi olmadığı gerçeği kafama dank etmişti. İyi de bu konuda ne yapacaktım? Bu işin çaresi bir sevgili edinmek miydi? Kendi neslim içinde yaygın olan bu faraziyeye mi güvenmeliydim yoksa ailemin bana öğrettiği ilkelere inanmalı ve bu fikir karşısında dehşete mi kapılmalıydım?