Ve ansızın derinden derine hissettim ki; pistorius kendisi için benim gözümdeki kişi olamamış, bana verdiği şeyi kendisine verememişti. Beni öyle bir yoldan götürmüştü ki, bu yol, kılavuzluğunu üstlenen kendini de aşmış ve çaresiz onu terk etmişti.
Biz bir insansan nefret ettiğimizde, kendi icimizde yuvalanıp bu insanın görüntüsüyle karşımıza çıkan birinden nefret ederiz. Bizim kendi içimizde olmayan şey bizi kızdırmaz.
Görüyorum ki, bir başkasına açabileceğinden daha çok şey düşünüyorsun. Durum böyleyse, düşündüklerini asla tümüyle yaşamadığını da biliyorsun demektir, bu da iyi bir şey değil. Sadece yaşadığımız düşünceler bir değer taşır.