Meşhurdur;”Son pişmanlık fayda etmez.” Diye bitiyordu bir kitap.. gerçekten de öyleydi değil mi? Son pişmanlıklar hiç kimseye fayda sağlamamıştı şimdiye kadar. Belki de bu yüzden artık insanoğlu vazgeçti pişman olmaktan. Belki de tüm gaddarca davranışların sebebiydi bu. Artık kimse sonradan bile pişman olamıyordu ne de olsa. Sahi pişman olmak ne demekti bu insanlarda?
İnsan her adımını mezardan uzaklaşmak için atar. Yine her adımda mezara bir adım daha yaklaşır. Nitekim her nefesi hayatı uzatmak için alır. Yine her nefeste hayatından bir nefeslik zamanı azalır.
Spoiler!
Martin Eden’in Dünya’da varolma çabası, bilme, anlama tutkusu ve ardından gelen çok öğrenenin mutsuzluğu…
Derin sularda boğulması tıpkı zihninin yansıması gibiydi.