Çatıda belirir belirmez ağzından hemen bir saçmalık çıktı ve saçmalığın nerede olduğunu söyleyeyim sana: tonlamanda. Aptal kelimelerini gölgelerin varlığını kabul etmiyormuşsun gibi telaffuz ettin, aynı şekilde kötülüğün de. Bana bir iyilik yap da şu soru üzerinde biraz düşün: Kötülük olmasa senin iyiliğin ne işe yarardı ve gölgeler kaybolsa dünya nasıl görünürdü? Gölgeler nesnelerden ve insanlardan ötürü oluşur ne de olsa. İşte kılıcımın gölgesi. Ama ağaçların ve canlı varlıkların da gölgeleri olur. Saf ışığın tadını çıkarma fantezin yüzünden, üzerindeki bütün ağaçları ve bütün canlıları söküp atarak bütün yerküreyi çırçıplak bırakmak mı istiyorsun yoksa? Aptalın tekisin.
“Senin için başka bir çıkış yolu yok, başka biri olabilmen için çok geç, başka bir şeye dönüşmen için zamanın ve inancın olsa bile bu değişimi istemezsin. İstesen de bir şey yapamazsın.”