“Büyük bir hastalık geçirmeyenler, her şeyi anladıklarını iddia edemezler.İki hasta kadar birbirine yakın hiç kimse yoktur.Hasta olmayanlar bizi ne kadar az anlıyacaklar!”
Yazar bizi ne kadar az anlayacaklar derken otobiyografik roman belirtisi vermiştir yazar, yazar hem Türkçülük düşüncesini hem hastalığını bu romanda anlatmıştır bizlere. Onun için ruhsal olayları ve betimlemeleri daha uzun vermiştir . Akıcı bir romandır. Ana dilimizi daha iyi anlamak için okumamız gereken eserlerdir.
Kitabın sayfa boyutuna bakmayın edebi yöneen sizi doyuracaktır.