İnsan kelimesini iki anlamı var. Birisi unutmak, n-s-y'den geliyor. Diğeri de ünsiyet kurmak, e-n-s' den geliyor. İnsan bağ, ilişki, ünsiyet, irtibat kurabilen varlıktır. O ünsiyetin en üst metafizik referansı yaratıcısıyla bağkurabilmesidir. O bağ, en güçlü bağdır ve hiçbir zaman ortadan kalkmaz. Zaten ayeti kerimede de söylendiği gibi bize "şah damarımızdan daha yakın" bir bağdır o. Ama insanı bunu fark etmesi, yaşaması, hissetmesidir önemli olan.