"Ne kadar az bilirsen o kadar iyi uyursun" der Gorki.
İzahını Sarte yapar: "Uyursan gece biter, uyumazsan sen."
Son noktayı Freud koyar:
"Çok uyumak kaçmaktır, uyumamak ise yakalanmak."
Tesadüf seni önüme çıkarmasaydı, gene aynı şekilde, fakat her şeyden habersiz, yaşayıp gidecektim. Sen bana dünyada başka bir hayatın da mevcut olduğunu, benim de bir ruhumun bulunduğunu öğrettin...