Mandln

Yapacağımız her hareketten önce ciddi olarak düşünmeye başlasak, vereceği sonuçları önceden kestirmeye çalışsak, önce kesin sonuçları, sonra olası sonuçları, sonra rastlantısal sonuçları, daha sonra da ortaya çıkması düşünülebilecek sonuçları düşünmeye kalksak, aklımıza bir şey geldiğinde bulunduğumuz yere çakılır, hangi yöne olursa olsun bir adım bile atamazdık. 
Sayfa 94·Kitabı okudu
Reklam
Puan vermedi·340 syf.··
Beğendi
·
2019 5. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 10 Mayıs 2019 13:42
Hemen hemen hepimizin gozlerini 2 dk kapatıp kör olsam nasıl olurdu korkusunun gerçekleşmesinin romanı.Ve yazarın bunu bir salgın şeklinde somutlaması çok çarpıcı. Kastedtiği bu salgının zaten var olduğu ve görmeden baktığımız yaşamımızda aslında körlüğün sağlıklı olan gözlerden değil beyinden kaynaklandığıdır.Körlüğu karanlik degilde süt denizi olan bir beyazlık olarak ifade etmesi bomboş bir sayfa gibi cahilliği sembolize ediyor.Karakterlerin isimlerinin olmaması romanın akışında söylediği gibi "göremedikten" sonra bir önemi yok.Körlükle gelen açlık kaosu kullanarak toplum ve aile iskeletinin asıl birlikteliğinin neye dayandığı vurgulanmış.Arabayı çalan yardımsever hırsızın ve gözluklü kızın doktorla iliskisi gibi çatkapı işlenen bu vb. kınadıgımız günahların aslında aynı şart ve koşullarda herkesin yapabileceğini anlatması empatimizi besliyor.Insanın okurken kınadıgı bu kişileri yazarın dürtmesiyle kendimi onları bağışlarken buldum.Doktorun karısının 'gören' gözleriyle olayları ele alışı Tanri nın kalbimizdeki merhametini uyandırıyor.Ve kilisedeki gözlerini oyup tepsiye koyan heykel tum ikonlarin gözlerinin bantli oluşu Tanrı ve kullarını gösteriyor.Yazarı bi an romanın içinde buldum=Tek gözlu adamın evindeki kör yazar.Yani hala yazabildigine göre birazcık görüyor sayılır.Tek gözlü adamın evine döneceğine olan umudu roman karakteri olan kiracı yazara evini bırakıp kırlara gitmek istememesi bana Yazarın bu salgını kiracı yazar gibi yerleşik hayata geçirmeyeceği ipucunu verdi.Son kısımda yağan sağanakla yıkanmaları Körlükle gelen Tanrısızlığı kovup yine tanrının merhametini vurguladı.Küçük çocuğun davranışları ilkelliği anlatıyordu.Göz doktoru faydasız bilgeliği sembolleştirmişti.
KörlükJosé Saramago · Can Yayınları · 2015132,1bin okunma
İnsan-lık
Unutmayalım ki Cennette de günah işlendi Adem ve Havvanın yasak meyveyi yemesi gibi.Üstelik onlar peygamberdi ilk insanlardı, sürgün edildi.Tek fark, İnsanoğlu kovulduğu yere tekrar döndügünde yanında fısıldayacak bir şeytan olmayacak.İnsan fıtrat olarak günaha yatkın değildir.Şeytan İçimizde değildir.Kelime oyunlarıyla şeytanlığı bile benimsedik.İnsan olun alçaltmayın kendinizi eni sonu ademoğlu bu yalancı cennetten de kovulacak...
Felsefe
Insanın Anayasası
Tanrı ruhu yarattı.Ona nefis ve bedeni giydirdi.Sonra Oruç tut,nefsini dizginle dedi.Hayvanlarda da nefis var ama Doyumsuzluk açgözlülük sadece insanda var, şeytani yaradılışımızdan ötürü. Oruç bunu baskılamak içindir bize "ne kadarla yeterli olunduğunu öğretmek için".Açın halinden anlamak için değil.Senin açlığın o açları doyurmaz.Empati kurmak da karın doyurmaz.Ama insanın dizginden boşanmış açgözlülüğü kasırgaya dönüşebilir.Kasırgada beslendiği her karış toprağı Tanrının unuttuğu yerlere çevirir.Bu Tanrının suçu değil.Afrika'nın açlığı Doğa Ananın cimriliği değil.Tacizler tecavüzler, haksızlıklar,savaşlar bunlar insanın kamçılanmış ihtirasları..Ve dünya devletlerinin sömürge politikası.Bu kişisel bir hastalıktır ve evrensel etkileri vardır, bulaşır.Ateistler Neden Tanrı sadece izliyor diyor ya!Durdursaydı hayvanla insanın bir ayrımı olmayacaktı.Kimi bir aslan kadar güçlü kimi bir ceylan kadar zayıf olacaktı eğer insanın değilde doganın kanunu işleseydi.Kimse aslanı avlandığı için suçlamaz.Ve Bu yüzden Tanrı Son yargı gününe kadar insana süre tanıdı...
Din