Cemaatten pek çokları da staretse gitmekten sıkıntı duyarlar, ama kibirli ve isyankar fikirli sayılacaklar diye ve herkes gittiği için istemeye istemeye giderlerdi.
'İşte burada' derken Dmitriy Fedoroviç, yumruğuyla göğsüne vuruyordu, hem de namussuzluk tam orada, göğsünde, belki cebinde bir yerde gizleniyormuş ya da yakasına dikiliymiş gibi bir edayla vuruyordu.
... çünkü benim sözümle dağ yerinden kımıldamadı, demek ki benim imanıma orada pek de güvenmiyorlar ve öte dünyada beni çok da büyük bir ödül beklemiyor; daha bunun üstüne ve hiçbir yararı olmadığını bile bile ne diye derimi yüzdüreyim ki?