Güzellik... dehşet verici, korkunç bir şey! Dehşet verici, çünkü tanımsız bir şey, Tanrı bazı bilmeceler ortaya attığı için tanımlanması da olanaksız. Burada kıyılar birbirine yaklaşır, bütün çelişkiler bir arada yaşar. Ben çok okumuş falan değilim ama bu konuda çok düşünmüşümdür. Sırlar korkunç derecede çok! Bu kadar çok bilmece yeryüzünde insana zulüm ediyor.
Burada...burada, birader, şu an anlamadığım bir şey var. Burada bir adam, bir kadın vücuduna ya da hatta kadın vücudunun sadece bir kısmına aşık olur, bunu ancak bir şehvet düşkünü anlayabilir, bu kadın uğruna öz çocuklarını verir, anasını babasını, Rusya'yı ve vatanını verir; dürüst biri olarak gider ve çalar; sessiz sakin biri olarak adam boğazlar, sadık biri olarak ihanet eder.
Bir tek özelliğine bakarak onu bir defada anladım. Böylesi son derece dürüst ama aşk düşkünü olan insanlarda aşılmaması gereken bir çizgi vardır. Aksi halde, yani eğer bu çizgi aşılırsa bu adam babasını bile bıçaklayabilir. Oysa baba sarhoş ve iflah olmaz bir serseridir ve hiçbir zaman bir ölçü tanımamıştır. İkisi de kendisini tutamaz ve bum ikisi de kanalı boylarlar.
Bu düşünce yüreğinizde henüz çözümlenmemiş ve size azap veriyor. Ama azap çeken insan da bazen sanki umutsuzluktan yapıyormuş gibi, kendi umutsuzluğuyla eğlenmeyi sever. Şimdilik siz de umutsuzluk yüzünden kendi diyalektiğinize kendiniz de inanmadan ve yüreğinizdeki acıyla buna içinizden gülerek hem dergi makaleleriyle, hem de sosyete tartışmalarıyla gönül eğlendiriyorsunuz...