Kitap okumak, farklı dünyalara açılan kapıları aralamanın en iyi ve keyifli yoludur. Hiç göremeyeceğimiz yerleri görmek adına atılabilecek en güzel adımdır.
...O günler akıl çağıydı ve aptallık çağıydı, inançlar zamanıydı ve inançsızlar zamanıydı, ışık mevsimiydi ve karanlık mevsimiydi , umut baharıydı ve umutsuz kışıydı; yaşayabilmek herşey vardı önümüzde ve yaşayabilmek için önümüzde hiçbirşey yoktu; hepimiz doğrudan cennete gidiyorduk hepimiz doğrudan cehenneme gidiyorduk. Kısacası o günler, tıpkı şimdiki gibi okadar uzaktaydı ki, kimileri iyi ve kötü şeylerin üstünlük derecelerini karşılaştırdığında, o günlerin gelmiş geçmiş en iyi günler olduğuna ısrar ediyorlardı.