Bu zaman, namussuz zamanı... Kimse doğruluk üzere iş görmüyor. Doğru adamı hiçbir işin başına geçirmiyorlar. Gazetelerde okumuşsundur belki; şu işe, şu işe müsabaka imtihanıyla memur alınacak deniyor. Bu imtihan dedikleri ne? Namussuzluk imtihanı... Namusu düşük olan seçilip imtihanı kazanıyor. Alçaklıkta üstün olan terfi edip en baş yere geçiyor.
Bu herif nerden geçinir? Bir geliri yok, gideri dersen çook... Bağı bahçesi mi var, çifti çubuğu mu var, malı mülkü mü var, bir memurluğu, maaşı mı var? Hiçbir şeyi yok. Bu bir zibidi Zübükzade...
Bu Zübükzade, memleketimizin bir yüzkarası ama, neylersin Bey, bikez mevcut bulunmuş; atsan atılmaz, satsan satılmaz. İster istemez çekeceğiz bu namussuzu. Başka hiçbir umarımız yok...