3) “Latin harflerini sadece Türkçenin imlasına ve ses uyumuna uygun olduğu için benimsedik; yoksa bazılarının ifade ettiği gibi bir medeniyet değişimi ve savaşı değildir.”
Latin harflerinin,kendini gizleyen bir taraftarıda Sultan II. Abdülhamid’dir. Ona göre “Halkımızın büyük cehaletine sebep, okuma yazma öğrenimindeki güçlüktür. Bu güçlüğün nedeni ise harflerimizdir.”
Sultan Abdülhamid “Belki bu işi kolaylaştırmak için Latin alfabesini kabul etmek yerinde olur.” demektedir.
1)“ Osmanlıca bir lisan değil, bürokratik bir jargondur. Çok hoş bir bürokratik dil olduğu kesindir. Sokaktaki insanın bilemeyeceği veya herhangi bir okumuşum yapamayacağı şekilde yazar ve konuşulur .”