İnsanlara kibar ve iyi niyetli davranmamam gerektiğini hala öğrenemedim.
İnsanlara kibar ve iyi niyetli davranmamam gerektiğini hala öğrenemedim.
İnsanlara kibar ve iyi niyetli davranmamam gerektiğini hala öğrenemedim.
İnsanlara kibar ve iyi niyetli davranmamam gerektiğini hala öğrenemedim.
İnsanların ırkçılığa bahane olarak öne sürdüğü şeyler ırkçılığın sebebiyle olan şeyler oluyor genelde.
Eski azılı ergen bir ırkçı olarak bu konuda hissettikleri ve mantıklı buldukları şeyleri yakından tanıyorum.
Mesela suç oranı, çeteleşme, eğitim seviyesi düşüklüğü, kültür farkları.
Aslında bunların hepsi dışlanma ile gelişen olaylardır. Bulunduğu yerde azınlık halde kalan insanlar yaşamak için çeteleşmek zorunda kalır. Diğer insanların ona takındığı tavır karakterine şekil verir ve artık kötülük normal hale gelir. Gasp soygun tecavüz onun işidir çünkü toplumun gözünde o noktadan çıkma şansı olmamıştır. Tüm bu durumlar, zor ulaşılan eğitim, ayrımcılık ve onunla birlikte gelişen sınıf farklarıyla beraber gecekondu mahallelerindeki azınlıklar arasında nefret başlar.
Bu nefret eylemlere yansır.
Bu eylemler ırkçılığı arttırır.
Irkçılık arttıkça azınlıklar arasında çeteleşme ve nefret artar.
Bu duruma örnek arıyorsanız avrupadaki Türk sokak gruplarına ve yeni türemeye başlayan drill akımına bakın.
Irkçılık tehlikeli şeylerin doğumuna sebep olur.
Sadece bir hayat yaşadığımız için bu hayatı öncekilerle karşılaştıramaz ya da kusurlarımızı gelecekteki hayatlarımızda gideremeyiz; bu nedenle de ne istediğimizi bilemeyiz.