Doğanın kimi gizemleri ilk bakışta çözülmez görünür, ayrıca olduğu gibi bırakmak daha hayırlı olabilir çünkü yetersiz bilgi bize iyilikten çok kötülük getirir. Örneğin cennetteyken olağan bir elma yediğini zanneden ademin başına gelenlere bakın. Sözü geçen meyve tanrının leziz bir eseri olabilir, ancak kimileri ademin yediğinin elma değil de bir dilim karpuz olduğunu iddia ederler, her iki durumda da çekirdekleri meyvenin içine koyan şeytandır. Bu nedenle de siyahtırlar.
Türkiye'ye gelen her Brezilyalıya bunu kaçırmamaları için stadyuma erken gelmelerini söylüyordum. Böyle bir atmosferi, yemin ediyorum, dünyanın hiçbir yerinde görmedim. Her iki takımın da iyi olduğu bir dönemde, Flamengo ve Vasco arasındaki bir maçta, Maracanada bile aynı atmosfer yoktur. Rio'da stadyum ikiye ayrılır, güzel ve rengarenktir, taraftarlar kendi marşlarını söyler, ama bundan ibarettir. Türkiye'deki seviye bir başka. Sahayla tribün arasında bir sinerji var, sanki gladyatörler arenaya çıkıyormuş gibi.