Bagero

Bagero
@Mazdek7
öğretmen
Rosenheim/Cizre
73 okur puanı
Mart 2017 tarihinde katıldı
İnsanların ölümle banşık olmalarının tek nedeni ölümün verdiği korkudan, kurtulmaktır ama bu korku olmadığında ölümün de hiçbir önemi yoktur artık. Çünkü ölüm kendisindedir ve kendisi aracılığıyla vardır. Ölümle uzlaşmak tan doğan bilgelik, ölüm karşısında olası en yüzeysel tavırdır. Montaigne’e de bulaşmıştır bu tavır, aksi takdirde kaçınılmaz olanı kabul etmekle övünmesini anlamak miimkiin değildir. Korkuyu yenen kendisini ölümsüz sanabilir; korkuyu tanımayan ölümsüzdür. Varlıkların cennette de kaybolmaları mümkündür ama ölüm korkusunu tanımadıklarından hiçbir zaman ölmezler. Korku, her an ölmektir.
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Her acının sınırı daha büyük bir acıdır. •
insanların, iç çekişlerini kendi boşluğuna gömüp onlara kucak açan bir Tann’ya istedikleri zaman başvurabildikleri bir dönem yaşanmıştır. Bugün acılarımızı, sıkıntılarımızı anlatabileceğimiz biri olmadığı için teselli bulamıyoruz. Bu dünyanın bir zamanlar Tann’eZa olmuş olduğundan nasıl şüphe edilebilir? Tarih insanların bir yüce varlığın titreyen hiçliğine doğru yöneldiklerini hissettikleri bir geçmiş ile dünyada hiçbir şeyin ilahi bir soluğun dışında kalamadığı bir bugün arasında bölünmüş durumda

Bagero

, bir kitap okudu
Puan vermedi·112 syf.·
2022 156. kitabı
Emil Michel Cioran
8.4/10 · 1.446 okunma
"Politikacılar ... " dedi, "Araştırırsanız tarihteki bütün cinayetlerden onlar sorumludur."