Kitap Misâfîri

Sözü müziği kendime ait besteme kulak verirseniz sevinirim
youtu.be/QQRgbSSKLZw?si=... Bi yüzüme baktın İçime kor attın Bi yüzüme baktın Artık gönlüm tahtın İşledin gözlerini gözlerime Vuruldum çarpıldım güzel gülüşüne Ömrüm, hayatım, ebedim Olsun seninle Andettim yarınlara mutluluğa Seninle yürümeye Bir yüzüme baktın Şu kalbime aktın Oldun miladım Artık sensin dünyam Bir yüzüme baktın Şu kalbime aktın Sensin miladım Ey güzel sevdam...
Müzik
Kitap Misâfîri
Sözler çok güzel, müzik de uyumlu olunca başarılı bir beste olmuş👍👏
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Puan vermedi·93 syf.··
Beğendi
·
2026 11. kitabı
Merhaba kitap sever dostlarım, nasılsınız? Bu sene okuma tarzımı biraz değiştirip, gerek Türk gerek yabancı olarak klâsik olmuş kitaplara ağırlık veriyorum. Ve önceliğim çok tavsiye edilen yazarlardan başlayarak okumak şeklinde ilerleyecek. İşte bu yazarlardan biri #jacklondon Safkan İrlanda Terriyer'i Jerry'in iyi ve kötü kavramlarını öğrenmek için çıktığı yolculuğuna aşağı yukarı iki yıllık deneyimlerinin anlatıldığı bir kitap. Doğduğu çiftlikte, Kara Derili insanlardan nefret ederek yetiştirilen Jerry, hediye edildiği gemi kaptanın da aynı zihniyette olduğunu görerek yaptığının doğru olduğunu sanmaya devam ediyor. Gemileri köle ticareti için yanastıgı adada yamyamlar tarafından saldırıya uğrayıp, çatışma sonrası yagmalaninca kalan tek canlı olarak, nefret ettiği insanlarla aynı adada yaşamaya mecbur kalıyor. Yamyam kabile reisi bir bölümde şöyle diyor; "İnsanlar ne ekerse onu biçiyorlar, dedi. Muz ekilirse muz, patates ektiklerinde gene patates topluyorlar. Aynı şey köpekler için neden olmasın..." #alinti İşte tam da böyle bir hikâye, ırkçılığın, köle ticaretinin, çatışmaların, sağlığa zararlı ürünlerin su gibi tüketildiği bir ortamda büyüyen, hep daha kötüsüyle karşılaşan bir köpek. Dünyanın karanlık yanını fazlasıyla anlatan, vicdanlarimiz kabul etmese de, okumak zor olsa da, bir yerlerde yaşanan olaylar. Şöyle de bir şey var ki; kitap, çocuk klasikleri kategorisinde. Evet çocuklarımızı el bebek gül bebek büyütmeye ben de karşıyım. Yeni nesil bu kadar şiddete meyilliyken de, iyi / kötü kavramı gerçekten daha oturmamış yegenlerimin okumasını istemem. 93 sayfalık birkaç saatte bitireceğiniz kitabı buraya bırakıyor ve keyifli okumalar diliyorum. Siz yazarın kalemiyle tanıştınız mı? En sevdiğiniz kitabı hangisi? Hadi yorumlarda buluşalım
Çocuk Edebiyatı
Tatlı Arkadaş (Jerry)Jack London · Puslu Yayıncılık · 2022924 okunma
Kitap Misâfîri
Martin Eden ve Beyaz Diş, Jack London’un en bilinen ve en çok okunan eserlerinden. Benim de en sevdiğim iki Jack London kitabıdır.
7/10
·208 syf.··
2026 10. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 09 Şubat 2026 21:32
“Bir ölümü anlatmak, onu yaşamaktan daha kolay değil.” (Sayfa 68) diye belirttiği Bahçıvan ve Ölüm’de babasının ölümünü anlatmış bizlere yazar Georgi Gospodinov Cemal Süreyya’nın “Sizin hiç babanız öldü mü” şiirinde belirttiği sorusuna cevap verimişçesine “Tam on yedi yıl önce, babam ilk kez öldü” (sayfa 44) diyor. Evet bir insan bir kez ölür, ama sevdiğiniz insanın ölüm sürecinde siz onu birkaç kez öldürürsünüz zihninizde. Acilen hastaneye kaldırırlar babanızı, siz kafanızda ölecek diye kurarsınız… Uzaktaysanız anneniz arar, ölüm haberi diye kafanızda kurar, o birkaç saniyelik telefon çalma sürecinde başka bir acı yaşarsınız… Hastaneden ararlar, bu kez kaybettik diyip çökersiniz olduğunuz yere, gözyaşlarınız dökülüverir ama hepsi başka bir şey çıkar. Ama sizin kafanızda kurduklarınız hem sizi hem yakınınızı öldürür. Öyle ki ölüm haberi geldiğinde belki de bu üzüntüyü daha az yaşar kalp. “Babam öldü ve babam ölüyor tümüyle farklı iki cümle. İlki bir olgu, bir sonuçtur, ikincisi - bir roman.” (Sayfa 79) Kitabı özetleyen bir cümle belki de. Bir roman okuyoruz bu kitapta; ama bana daha çok yazarın anılarından oluşan bir hatıra defteri gibi geldi. Kurgulanmış bir hikayeden çok yazarın babasının ölüm sürecinde yaşadıkları, bir günlük niteliğinde yazdıklarını okuyoruz. Yazarın başka bir eserini okumadığım için onun roman türü için edebi dilini veya başarısını değerlendirebilmenin uygun olmadığı bir eser bence. Tabi ki bu anlarda yazabilmek, bunları not edebilmek bir başarıdır; fakat edebi tür olarak anı veya günlük olarak gördüğüm bir eser oldu benim açımdan. Kitapta oldukça duygusal ve gerçekçi cümleler var, etkilenmemek elde değil. Konu da ölüm gerçekliği olunca bu etkileyicili artıyor, kitabın bu popülerliğe ulaşmasında ben bu faktörün etkili olduğunu düşünüyorum. Bulgar yazarın
Bahçıvan ve ÖlümGeorgi Gospodinov · Metis Yayınları · 202514,7bin okunma
N. Canan isimli okura yanıt verildi
Kitap Misâfîri
Teşekkürler. Konu olarak yakın bir kitap. Ama bana göre Hasan Ali Toptaş usta bir kalem.
Hangi kitabı okusam?
Arkadaşlar sizce hangi kitabı okumalıyım? Okuduklarımın üzerine kırmızı kalp koydum. Okuyanlar fikirlerini belirtirse sevinirim. :)
Edebiyat
Kitap Misâfîri
Sol ayağım çok güzeldir. 😊 “Ben Kirke”yi de ben merak ediyorum.