Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Nazli akinci

Nazli akinci
@Medusaeyes
1995
6 okur puanı
Şubat 2023 tarihinde katıldı
128 syf.
·
Puan vermedi
Paris Sıkıntısı
Paris SıkıntısıCharles Baudelaire
7.8/10 · 2.143 okunma
Reklam
Bir yol üstünde, güneş vurmuş bir güzel şatonun aklığı beliren geniş bir bahçenin parmaklığı ardında, çok süslü bir kır giysisi giymiş, kanlı canlı, güzel bir çocuk duruyordu. Lüks, kaygısızlık, alışılmış zenginlik görünümü, bu çocukları öylesine güzelleştirir ki sıradanlığın ve yoksulluğun çocuklarının hamurundan değil de bir başka hamurdan yapılmışlar sanır insan.
Sayfa 40 - İş bankasıKitabı okudu
Nazli akinci tekrar paylaştı.
Hiçbir zaman, hiçbir yerde rahat edemem, her zaman da bulunduğum yerden başka bir yerde daha iyi olacağımı sanırım.
Sayfa 76

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Nazli akinci tekrar paylaştı.
Bu yaşam her hastası yatak değiştirme saplantısına kapılmış bir hastanedir. Kimi soba karşısında çekmek ister acısını, kimi pencere yanında iyileşeceğine inanır. Bana da hep bulunmadığım yerde rahat ederim gibi gelir, ruhumla durmadan tartıştığım bir sorundur bu göç sorunu.
Sayfa 108 - İş Bankası Kültür Yayınları
Nazli akinci tekrar paylaştı.
Kendi kendimden de, başka hiç kimseden de hoşnut değilken, gecenin sessizliğinde, yalnızlığında, kendimi bağışlamak, biraz da gururlanmak isterdim.
Reklam
Nazli akinci tekrar paylaştı.
İnsanın birbirine yapışan yaralarından bir yuva inşa etmektir aşk.
Yönetimin din adamlarının elinden askerlere geçmesi, toplumsal artının da onların denetimine geçmesi demekti. Bu aynı zamanda üretim araçlarının din adamlarınca ortak yönetildiği bir "kamusal mülkiyet" düzeninden (ya da "sınıfsal denetim" düzeninden) bir tür "özel mülkiyet" düzenine geçiş anlamına geldi. Yeni elde edilen topraklar artık tapınağın denetimine bırakılmaz oldu. Ama, asker- ler, (eşitsizlikçi) düzenin sürdürülmesinde dinin ikna gücünün zor kadar etkili ve gerekli olduğunu kavradılar. Anlaşılan din adamlarının asker kralların yönetimini (tanrının da onayladığını söyleyerek) yasal göstermeleri karşılığında, tapınakların eski mülklerini ellerinden almayıp din adamlarında bıraktılar. Hatta ("vakıf" kurumuyla, "devlet içinde devlet" gibi, mülkleri kadar tapınak çalışanlarını (eskisi gibi) yönetmelerine karşı çıkmadılar. Böylece, din adamları yönetici kadroları ellerinden kaçırmış olmakla birlikte, egemen katmanların ve yönetici kadroların avukatlığını üstlenerek, yöneten katmanın bir dalını oluşturma durumlarını sürdürebilmişlerdir.
Sayfa 51 - Bilim ve sanat yayın evi
Nazli akinci tekrar paylaştı.
Sarhoş olma saatidir..
"Her zaman sarhoş olmalı. Her şey bunda: Tek sorun bu. Omuzlarımızı ezen, sizi toprağa doğru çeken Zaman'ın korkunç ağırlığını duymamak için, durmamacasına sarhoş olmalısınız. Ama neyle? Şarapla, şiirle ya da erdemle, nasıl isterseniz. Ama sarhoş olun."
Sayfa 277 - İletişim YayınlarıKitabı okudu
Nazli akinci
Bir kitabı okumayı düşünüyor
Cehenneme Övgü
Cehenneme ÖvgüGündüz Vassaf
8.6/10 · 9,9bin okunma
Nazli akinci tekrar paylaştı.
Minik sürgün kuşum, yabancı yerlerde üzülüyorsun. Yabancı topraklar sana sahip olduğu için şanslı. Ben senin için yas tutarken. Sana ne yollayabilirim korfoula(küçük çiçek). Sana elma gönderiyorum çürüyor. Sana ayva gönderiyorum kararıyor. Sana beyaz üzüm yolluyorum hepsi yolda bozulmuş. Sana gözyaşlarımı yolluyorum. 🎬Eternity and a Day (Sonsuzluk ve Bir Gün - 1998)
Reklam
115 syf.
·
Puan vermedi
Venedik Taciri
Venedik TaciriWilliam Shakespeare
8.3/10 · 10,7bin okunma
İnsan, madde ile ruhun buluşma mevkiidir. Madde olmak itibariyle mukadder, ruh olmak itibariyle serbesttir.
Sayfa 80
Midesinin hemen üstünde bir ağrı vardı, tekinsiz bir düşünceyi andıran bir endişe. Weltschmerz (Welshrats* derdik eskiden), yani dünyanın kederiydi: Bir gaz gibi yükselerek ruha nüfuz eder, umutsuzluk yayar, öyle ki, neden kaynaklandığını arar, bulamaz insan.
Sayfa 196 - Sel
121 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.