Kitap osmanlının son döneminde taşradaki yaşantıyı kafamda çok güzel canlardırdı. Sabahattin Ali nin ilk romanı olmasından mıdır kürk mantolu madonna gibi insanın ağzını açık bırakacak şekilde şaşırtan olaylar yok. Ama sadelik var mükemmel betimlemeler ve duyguların muazzam derecede anlatılması var. Ve de insanın boğazını düğümleyen bir son var...
Dili, kurgusu harika okumaya doyulmayan bir kitap... Samimi bir kitap. Bir kez daha okuyabilirim. Kitap sonunda çok şaşırtıyor. İnsanın belleğinde güzel bir tat bırakıyor...