Melaike

Tam zamanında gelen kitap...
8/10
·200 syf.··
2025 1. kitabı
·
14 günde okudu
·
Okunma: 14 Ocak 2025 19:53
Kitap tamda ben düşüşte iken karşıma çıktı ve okumaya karar verdim. Sayfa sayfa ağladığım , bazen de evet gerçekten de böyleymiş diye düşündürten bir kitaptı. Sindire sindire okunması gereken bir kitap . Ara ara okunması üstünden geçilmesi gereken bir kitap olarak görüyorum ( okuyup bir köşeye koyulmalık değil ). Gerçek bunalıma girenler bilir bence bazı sayfalarda demesi ne kolay yada yav he he dediğim anlar bile oldu:) Herkesin yaşadığı bir durumdur diye düşünüyorum( aksi halde delirdiğimi düşüneceğim). Bazen bir sayfası için bir gününüzü ayırmanız gerekebilir. Her başlık farklı farklı bilgi içeriyor o yüzden diyorum ara ara okunması gereken bir kitap. İnsanlar ve kendim için farkındalığım arttı. Aralıklarla geri dönüp tekrar tekrar okumayı planlıyor ve okumanızı tavsiye ediyorum...
Düşünce
Senden Bir Tane Daha YokMiraç Çağrı Aktaş · Indigo Kitap · 20222,972 okunma
Reklam
Puan vermedi·416 syf.··
2024 5. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 19 Kasım 2024 23:21
Evet yine beğendiğim bir kitap bitti ve ben yine kısa süreli duygusal boşluğa girdim:( kitabın akıcı olması, okuru yormaması ve aynı zamanda hayatta ne kadar aksilik yaşarsak yaşayalım bir çıkar yolun olabileceğini, kişinin kendini toparlayabileceğini bana çok güzel gösterdi. Kitabın tamda dönüm noktasında ne kadar zor durumlar yaşanırsa yaşansın ( kendi açımdan evet bitti hayatım daha da düzelemez her şey mahvoldu çıkış yolum yok dediğim) kişinin ayakta durabilmesi durmak için çabalaması ve her zaman bir çıkış yolunun olabileceğini gösteriyor olması benim için çok çok önemliydi. En çok ihtiyacım olduğu anda sanki "hayır en zor şeylerden sonra da güzel şeyler olur" der gibiydi kitap. Yer yer gözlerim dolmuş hayatın acı gerçeklerinin yazılmış olması çoğu ailenin tarihinde var olan acıların işlendiği mükemmel bir kitap okunmasını tavsiye ediyorum. Hayat ne kadar zor şeyler yaşanırsa yaşansın ne kadar bitti artık bundan kötüsü yok desek bile hep bir ışık sunuyormuş aslında.
Duygu ve Düşünce
SerenadZülfü Livaneli · İnkılâp Kitabevi · 2023164,1bin okunma
Puan vermedi·622 syf.··
2023 1. kitabı
Her okurun kendinden bir parça gördüğü harikulade bir eser. Hatta bu kitap beni anlatıyor diye düşündüğümüz bile oluyor. Anlayamadığım üstümdeki ağırlık üstümdeki isteksizlik ayağa bile kalkmamak isteği ama anladım ki bunun bir adı vardı o da :"Oblomovluk" Yaşamak bir karınca gibi yaşamak mıdır? Belkide evet bir karınca misali ciddiyetle yaşamak gerekliydi. Varını yoğunu yaşamaya vermek lazımdı belkide. Oblomovun aşk günlükleri heyecanlı zamanları bi o kadar beni de heyecana sürüklüyor beni de mutlu ediyordu tam aşık oldu "Oblomovluk"tan çıkacak her şey farklı olacak derken asla beklemediğim bir durum gelişmeye başladı roman gittikçe akıcılaştı. Bu sonu "Oblomov'a " yakıştıramadım ama evet belkide tembellikle hareket edenlerin yada evet düşünen ama düşüncelerini harekete geçirmeyenlerin sonu buydu. Bu kitap bana hayatı sorgulattı hayatımda bazı şeyleri değiştirmeme vesile oldu. Bende etkisi büyük oldu. Okuyan herkesin kendinden bir parça bulacağı okuyacağına değen bir kitap :)
1K
Oblomovİvan Gonçarov · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202149,9bin okunma
Adı gibi olmayan...
Puan vermedi·520 syf.··
Beğendi
·
2023 23. kitabı
·
48 günde okudu
·
Okunma: 02 Eylül 2023 22:05
Kemal'in alkışlanası bi aşkı yoktu benim gözümde. Kemal sibelle nişanlıykende ikiyüzlüydü, füsun evliykende. Sadece ilk başlarda cinsellik üzerine nükseden bi ilişkinin takıntısıydı. Kemal'in kendini sadık sayması ama ne Sibel'le birlikteyken nede Füsunla birlikteyken sadık kalamaması. (Aşk cinsel arzu değildir.) Beni çok sinir eden hatta yarıda bırakma isteği oluşturan bir durum var ki kitapta sürekli üzerine basa basa konu edilen genç kızların önemsememesi gereken "bekaret" bekâretin sadece modern çağdaş kadınlar tarafından normalleştirildiği gerisinin yobazlık olduğu gibi verilen ince mesaj ve hatta sinir olarak söylüyorum ki , Hz. İbrâhim' in oğlu İsmail'i Allah'a kurban etme isteğini Sevdiğine sorgusuz suâlsiz en değerli şeyini sunmasını tıpkı kadınlarında sevdiği erkeklere hiç düşünmeden bekaretini vermesiyle kıyasladığı o ince mesajı görmediyseniz sadece okumak için okumuşsunuz bence. Aşk için tensel dokunuşların gerekli olmadığı, sevdiğini haykırabilen pasif olmayan, severken başkasıyla olmayan ya da başkasıyla olmasına razı olarak seven bir ilişki olmasaydı eğer bende muazzam bi aşk hikayesi diyebilirdim.
Aşk
Masumiyet MüzesiOrhan Pamuk · Yapı Kredi Yayınları · 202460,5bin okunma