Bilinen tarih boyunca, olasılıkla Neolitik çağ'ın sona ermesinden bu yana, dünyada üç tür insan olagelmiştir: Yüksek, Orta ve Aşağı. Bu üç kesimden, hedeflerine geçici de olsa hiçbir zaman ulaşamayan, yalnızca Aşağı kesimdir. Tarih boyunca hiçbir somut gelişme olmadığını söylemek abartı olabilir. Günümüzdeki çöküş döneminde bile, ortalama insan, birkaç yüzyıl öncekinden fiziksel olarak daha iyi durumdadır. Ama refahın artması da, hareket tarzındaki yumuşamalar da,reformlar ya da devrimler de,insanlığı eşitliğe bir adım bile yaklaştırmamıştır. Aşağı kesim açısından,hiçbir tarihsel değişiklik,efendilerinin adının değişmesinden başka bir anlam taşımamaktadır.
Demek,savaş,daha önceki savaşlarla karşılaştırarak değerlendirdiğimizde, bir düzenbazlıktan başka bir şey değildir. Boynuzları birbirlerini yaralayıp bereleyemeyecek biçimde oluşmuş,gevişgetirenler takımından bazı hayvanlar arasındaki dövüşlere benzemektedir.