Çalışmak, tabiata bir değer katar, onu manevileştirir ve insanileştirir. Hayvanlar tabiatı manevileştiremezler, insanileştiremezler. Hatta onu tahrip ederler. Bu ancak "insan" denilen yüce yaratılışlı varlığın çalışmasına bahşedilmiş bir lütuftur. Bu sebeple "Boş durma boşa da olsa çalış" denilmiştir.