İçinde bulunduğumuz evreni açıklamak için bilim adamları pek çok ve değişik kuramlar geliştirmiştir. Ancak, özellikle 1929 yılında gelen gözlemsel bir delil, bugün gözlediğimiz evreni en iyi açıklayan kuram olarak “Büyük Patlama” (The Big Bang) evren modelini işaret ediyordu. Bu haber, Kaliforniya “Mount Wilson Gözlemevi’inden" geliyordu. Amerikalı astronom Edwin Hubble yüzyılın en büyük keşfini yapmıştı. Gözlenen tüm gökadalar bizden uzaklaşıyordu. Evren genişli yordu. Bu buluş o zamana kadar kabul gören evren anlayışını
temelden sarstı. Böylece evreni açıkladığını savunan iki kuram onaya çıkmıştı. Bu iki kuram, birbiriyle yarışını südiirdü. Nereye kadar? 1965 yılına kadar. 1965’te rastgele yapılan başka bir keşif “sonsuzdan beri var olan” evren modelini kökten sarstı; bu kuramın pabucu dama atıldı. Bu keşif 3 K derecelik mikrodalga ardalan ışınımı idi. Evren başlangıçta büyük bir patlama ile oluştu, bunun sonucu hâlâ genişlemekte ve ilk zamanlarda evren sıcakken yayılan ışınım bugün 3 K derecelik ışınım olarak gözleniyor. Bugün gözlenen evreni, açıklayabilen en iyi modelin işte bu “Büyük Patlama” olduğu düşünülmek tedir. Bilim adamları bu konuda hemfikirdir.