“Gençlikle yaşlılık arasında bir çekingenliğin hüküm sürmesi,hayatın tuhaf ve adeta acı verici yanlarından biriydi.Gençlik yaşlılıktan çekiniyordu;çünkü onun vakarından kendi taptaze yaşam tarzına herhangi bir anlayış beklemiyordu;yaşlılıksa gençlikten çekiniyordu,çünkü ona ruhunun en derinlerinden hayranlık besliyor,ama bu hayranlığı istihza ve sahte bir tenezzülün arkasına saklamayı kendi vakarına borç biliyordu.”
“Ne var ki duygulara kimse karşı koyamaz,oradadırlar ve her türlü bastırma girişiminden bağımsızdırlar.İnsan,yaptığı bir hareket,söylediği bir söz yüzünden kendine kızabilir,ama yaşadığı bir duygu yüzünden kızamaz ,çünkü duygularımız üzerinde hiçbir gücümüz yoktur.”