İlk kitapta evreni tanımaya çalışmanın yarattığı heyecan; yazarın çelişkili, kimi zaman boğucu ve basit aşk cinsellik kurgusu ile ucuz, okuyucu çekme çabasını göz ardı ettim. Ama bu kitapta karakter mekan aşinalığı nedeniyle bazı şeyler gözüme daha çok battı. Hikayeye sonradan dahil olan üç karakteri sevdim. Yazarın fantastik öğe oluşturuş tarzını seviyorum. Keza dili de okuyucuyu çok kasmayan samimi bir dil. Ama her şeye rağmen karakterlerin psikoloji yöntemi ve diyaloglarını işlemek konusunda çok başarısız. Kitabımızın güçlü baş karakteri olan Alina artık bir yetişkin olmasına rağmen hala çocukça tavırları ve ilk kitaptan beri hiç değişmeyen bir karakter "gelişememesine" sahip. Üçüncü kitap için daha olgun bir baş karakter beklentisine girdim. Ayrıca kitaba baş kahramanlarımız Malyen Alina Karanlıklar Dayısı arası -hatta kimi zaman zoya vb.maksat sevişmek olsun diyen onlarca kişinin katıldığı- aşk otuz beşgenini okumak sıktı beni. Özgün bir kurgusu olduğunu düşünenler olmuş ama maalesef bu fikre katılamayacağım her şey o kadar olasılıklar dahilinde tekdüze gelişti ki beni şaşırtan tek bir şey dahi olmadı. Genç yetişkin fantastik kurgu klasmanında yeterince dolaşmış biri için yüksek ihtimalle okuduğu son 10 kitaptan toplama bir kitap olduğunu düşünecektir. Yine de kitap; insana bir mola vermek, kafa dağıtmak, fantezya edebiyat açlığını yatıştırmak için yetiyor da artıyor. Ara sıra denk gelen acı çekirdek misali başarısızlıklar söz konusu olsa da insan çitlemeye devam ediyor. Benim için ortalama bir fantastik kurguydu, üçüncü kitap için daha pişmiş bir anlatım beklentisiyle seriye devam edeceğim.