Gerçeklik içinde varlık, iyimserliğin tutsağıdır. Iyimserlik iyilik değildir. Çünkü iyimserlik durumu kontrol altına alma çabasıdır .Biraz önce Sizden rica ederken yapmak istediğim gibi dua, tövbe ,özür iyimserlik isteğidir mesela. Başka türlü suçunuz dan kurtulma olanağınız yoktur. Geçmiş zamanda kötülük ettiğiniz birine gelecek zamanda tazminat ödemenizin ne anlamı olabilir ki hangi sıyrıgı, bak işte eski haline dönüştürdük diye acısından ayırabilirsiniz? doğal yollardan mümkün değildir Bu O halde özür sadece itiraf etmek anlamındadır.