“Sana küfür ederlerse, susacaksın; nasılsa vicdanları sızlayacaktır.”
“Biri sana tokat atarsa, öteki yanağını çevireceksin; hak ettiğini düşünüyorsa bir daha vursun.”
“Biri seni gücendirirse Tanrı’nın emrine uy ve affet onu; hem hayatın dertsiz kaygısız, hem de vicdanın hep rahat olur.”
“Kötülük iki taraflıdır. Onun yaptığı kötülüğü görüyorsun ama kendininkine gözlerin kapalı. Sadece o kötü olsa,sen hep iyi olsaydın ortada kin olmazdı.”
Tanrının üç kelamı: İnsanda ne var ? İnsana ne verilmemiştir ? İnsan neyle yaşar ?
“İnsanda ne var öğren. İnsanda sevgi olduğunu anlamıştım. İnsana ne verilmemiştir öğren. İnsana neye ihtiyacı olduğunu bilme yetisi verilmemişti. İnsanın içinde yaşayan Tanrı’yı gördüm ve insan neyle yaşar anladım. Her insanın kendisi için kaygılanarak değil, sevgiyle yaşadığını öğrendim.”