Başlarda kitabın temposuna pek alışamadım. Yazarın üslubu biraz alışılmadıktı ancak beni yormadı, hemen içine çekti. Kitabın konusunu oldukça yaratıcı buldum. Yangın söndürmek yerine yangın başlatan itfaiyeciler olsaydı ne olurdu? Evlerimizde bulundurduğumuz, okuduğumuz kitapları yaksalar, ve bizi suçlu olarak gösterseler ne olurdu?
Konusu oldukça güzel olduğundan kitabın daha uzun olmasını beklerdim. Her bir olayın daha derin ve daha uzunca açıklanmasını isterdim ancak bu haliyle de oldukça güzel. Anlatmak istedikleri de bizler için çok değerli. Başlarda kitaplardan nefret eden itfaiyecinin değişimini, ve birkaç kitap uğruna sisteme karşı çıkmasını okuyoruz. İnsanların yüzeyselliği, cahilliği, birbirinden kopukluğu da oldukça güzel yansıtılmış. Hatırlamanın gücünü, bilginin kudretini gösteren etkileyici bir kitap diyebilirim.