"Hayat, Dante'nin Cehennem'inde tasvir ettiği hayattan da berbattır. O kitaptaki insanlar, o azabı günahlarından dolayı görüyorlardı. Peki, ülkemizdeki insanların günahı neydi?
Sonuç olarak, Dante'nin Cehennem'i baştan sona dahice kurgulanmış bir romandır. Buradaysa insanı kahreden bir yazgı, acı bir gerçeklik, utanç verici bir iğrençlik var!"