'Benim gibi içi geçmiş bir insanın ansızın yeniden çiçek açtığını, damarlarımda kanın kızıl ve deli aktığını, duygularımın bu sıcaklıkla bilinmeyen tatlı ya da buruk bir meyve olmaya doğru sessizce uyanışını ve olgunlaşmasını hissettim.'
'Sonunda yaşadığı her şey için ağlıyordu;acı için, kayıpları, korkusu, öfkesi için, savaş için ve savaşın ona ve hapsine yaşattıkları için, bir daha asla etkisinden kurtulamayacağı kötülüğü öğrendiği için, yaşadığı dehşet için ve hayatta kalmak uğruna yaptıkları için... '