İnsan kâinata hâkim bir varlıktır diyen felsefe öğretmenine, öğrencilerden biri, şu şekilde karşılık vermiş: “Tansiyonuna bile hâkim olamayan insan, kâinata nasıl hâkim olur?”
Dünyaya gözünüzü açmanızla tutuşturulmuş bir kibrit gibidir hayat. Çok değil birazdan bitip, çer çöp olacak. Tutmasını bilemediyseniz eğer sonunda sizi yakacak.
İnsan uykudayken rüyasında gördüğü bir takım şeylerin varlığına inanır. Uyandığında ise rüyasında gördüklerinin aslı olmadığını anlar. Dünya hayatı da âhirete göre bir uyku hali sayılabilir. Öyleyse içinde bulunduğumuz hayat da bir rüyadan başka bir şey değildir. Muhtemel ki ölünce uyanacağız.
Gazzâlî