"Halbuki insanın bir de dimağı vardır ki yemek, yatmak, eğlenmek gibi şeylerle alakadar olmayan birtakım ihtiyaçlar taşır. Kendine yakın bir arkadaş arar. Kendisine yardım edecek (maddi ve manevi yardım edecek) diğer bir insan ister ve bunun mümkün olabilmesi için yardım isteyen diğer insanlara yardıma hazır bulunur. Sonra muhakkak sevilmek ister, bunun için de başkalarını sever. Düşün dünyada yalnızlık kadar feci şey var mıdır?
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
İçinizi sorgulamaya var mısınız? Kendimize, toplumumuza, içimize farklı bir bakış açısı kazandırıyor Sabahattin Ali. Aslında insanların yapamadığı ya da kaçtığı durumlardan bahsetmiş. Çünkü bunun içimizdeki şeytan olarak görüldüğünü söylemiş. Sonra da demiş ki; " Ne şeytanı içimizde şeytan falan yok. Bizim gururumuzun uydurması." "Içimizde şeytan yok. Içimizde acizlik var. Tembellik var. Iradesizlik, bilgisizlik ve bunların hepsinden daha korkunç bir gerçek var ki: Hakikatleri görmekten kaçma itiyadi var."
Ömer'in cümlelerinin derinliğinde, Macide'nin sessizliğinde akıp gitti sayfalar. Severek okudum.
İçimizdeki ŞeytanSabahattin Ali · Yapı Kredi Yayınları · 2019209,1bin okunma