Bu bir film değildi tabii,romantik filmlerin mutlu sonlar olur.Gerçek hayatta sadece başlangıçlar mutludur ve hiçbir şey iyi bitmez.Öte yandan aslında hiçbir şey tam olarak bitmez.
Polis işkencesinden geçmiş bir öğrenci ile söyleşi yapmıştım. Çocuğu bir mahsene kapatmış ve sakat kalana kadar günlerce işkence yapmışlardı. Ne var ki onun aklı o mahsende asılı bir kafeste tutulan kanaryaya takılmıştı. Nefret ettim o kanaryadan diye anlatmıştı bana, o güzel ötüşüyle bana dış dünyayı,baharı, sarmaş dolaş gezen sevgilileri hatırlatıyor,özgürlüğü aklıma getirmesi canımı daha çok yakıyordu. Nefret ediyordum o güzellik simgesi kanaryadan. çünkü o mahsende güzelliğe yer yoktu.