MerveT

MerveT
@Mervetysi
Ben bu hayatta en çok öğrenmeyi ve öğretmeyi sevdim.. Sonsuza kadar öğrenci olmaya aday bir öğretmen... Kitap, çay , çiçek ve çocuk kalbi sever. Küçük bir anı defteri... Kendime notlar . . .
İnsanların üstüne çok varmamalı. Öldürmeli , dövmeli , ama üstlerine çok varmamalı. İnsanlarla oynamamalı. Bir yerleri var, ince bir yerleri , işte oraya değmemeli. Korkmalı insanların bu tarafından. Aşağı görmemeli insanları...
Reklam

MerveT

, bir kitap okudu
Puan vermedi·240 syf.··
17 günde okudu
·
2022 10. kitabı
Beyhan Budak
8.7/10 · 6,4bin okunma
Puan vermedi·240 syf.··
2022 10. kitabı
·
17 günde okudu
·
Okunma: 20 Şubat 2022 17:08
Beyhan Budak dinlemeyi çok severim. Sanki karşımda ve bana yine anlatıyor gibi hissettim. Sıcak , içten ve akıcı bir kitaptı. Verdiği dersler çok kıymetli. Notlar alarak okudum. Kendini tanıma yolculuğuna çıkmış insanların sevebileceği, daha bu yolculuğa çıkmayanların ise epey faydalanacağı bir kaynak kitap . Bana yeniden hatırlattığı kıymetli şeyler ; Hayatta yaşadığımız acılar vardır ve gelip geçerler. İnsan her zaman mutlu olamaz mutsuzlukta tıpkı mutluluk gibi bizim içindir. Umut etmekten vazgeçmemeliyiz. Ancak savaşmamamız gereken durumlar da var. Onların farkına varıp enerjimizi yok yere harcamamalıyız. Vazgeçmek esas erdemdir bazı durumlarda. Bunların arasındaki farkı kavramak gereklidir. Değiştiremeyeceğimiz şeyleri kontrol etmeye çalışıp kendimizi bizi yıpratan döngülere atmamalıyız. Seçim yapmak bizim elimizde. Huzur veren, güven veren insanları ve ortamları bizler seçebiliriz. Ailelerimizi seçemediğimiz gibi onları değiştiremeyiz de. Fedakarlık ve iyilik yaparken dengeli şekilde yapmalıyız. İnsan her zaman fedakarlık yaparken içinde bir yerlerde karşılık bekler çünkü. Karşılık bulamadığında da öfkeye kapılabilir. Kötü sandığımız olayların bile arkasında bize öğrettiği bilgelikler vardır. Yaşadıklarımızı birer öğretmen olarak görmeliyiz. Kendimizi unutmadan yaşayıp , kendimize anlayışlı bir dost gibi davranmalıyız. Hatırladıklarımdan cümleler... Emeğinize sağlık hocam, teşekkürler.
Mutluluğu Kaybettiğin Yerde AramaBeyhan Budak · Sahi Kitap · 20216,4bin okunma
Kaybederken dahi hayata katkı sağlamak
Cumali : - Çok korkuyorum Eşkıya , beni bırakma , çok korkuyorum çok. Eşkıya : - Korkma , sadece toprağa gideceksin, sonra toprak olacaksın. Sonra sularla birlikte bir çiçeğin bedenine yürüyeceksin , oradan özüne ulaşacaksın... Çiçeğin özüne bir arı konacak , belki o arı ben olacağım
Dünyada güzel şeyler oluyorsa bu kendi dünyalarında inisiyatif alan insanlar sayesinde oluyor. Kontrol alanın büyük dünya değil küçük dünya. Zaten büyük dünyanın geçmişte güzel değişimler yaşadığı zamanlarda da dönüşüm hep küçük dünyalarını değiştiren insanlar sayesinde olmuştur.
Sayfa 233·Kitabı okudu
Reklam