Ben bu hayatta en çok öğrenmeyi ve öğretmeyi sevdim..
Sonsuza kadar öğrenci olmaya aday bir öğretmen...
Kitap, çay , çiçek ve çocuk kalbi sever.
Küçük bir anı defteri... Kendime notlar . . .
Taylor Gatto' ya göre okullar, insanların belli düşünce kalıplarını topyekün ve hızlıca giyinmesi , itaatkar bireyler olması için açılmıştır. Yoksa idealist öğretmenlerin çocukları sıra dışı düşünmeye ve davranmaya teşvik eden bunca çabası niye olumsuz sonuçlansın ki ? Cevabı çok açık! Sistem bunu amaçlıyor zaten . Hiç kimsenin birbirinden farklı düşünmemesini!
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Bu kitap mezarlık bekçisi değil , bahçıvan olmak isteyen eğitimciler için yazıldı. Eğitimin sadece öğretmenlerin işi değil , toplumun tamamının görevi olduğu düşünülerek...
İyi bir öğretmen nilüferin yaprakları üzerindeki her şeyi silkeler , derdini parçalara ayırıp çevresindekilere bölüştürür, onu batmak üzere olduğu bu cehennemden kurtarır , perdelerini çeker ve pencerelerini güneşe açar.
Konusundan haberdar olarak seçmedim ancak tam da hislerime göre bir eser çıktı karşıma. Daha yeni kendisiyle tanışma cesaretine ulaşmış biri olarak yalnız olmadığımı hissettirdi bana.
Yaşantılarımız nedeniyle kendimizi bastırmalarımız , sevilmeme korkumuz , onaylanma ihtiyacımız , terkedilme yalnız kalma endişemiz , toplum tarafından dışlanmama isteğimiz ve taktığımız onlarca maskeler...Bunların hepsini 70 sayfada anlatabilmek nasıl bir beceri gerçekten şaşırıp kaldım. Duyguların anlatıldığı kitaplara bayılıyorum. Kahramanın hislerini inceleyip bize aktarırken kendimizi sorgulamamızı da sağlıyor.
Onu öyle iyi anlıyorum ki artık gökyüzünü seyretmek, toprağın kokusunu içime çekmek , hiç tanımadığım hatta tanıyamayacağım insanlara yardım etmek paha biçilemez bir duygu. Yaşamak değil de yaşadığını hissetmek en büyük huzur.
Oscar Wilde ' ın sözü geldi aklıma " yaşamak çok nadir rastlanan bir şeydir , çoğu insan sadece var olur "
Olağanüstü Bir GeceStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2023171,9bin okunma