Halkın çoğu aç ve çıplaksa, ihtiyaç duydukları şeyleri zorla alırlar.
Sonra bir de, tarihin her sayfasından avaz avaz haykıran bir gerçek:
Baskı ancak baskı altındakilerin güçlenmesine ve birleşmesine yarar.
Hiçbir şey göründüğü gibi değildir.
Çünkü hiçbir şey görüntüden ibaret değildir.
Bu kadim kaide benim hikayemde de geçerli.
Yalan insanı aptallaştırır, hakikat ise delirtir.
"Dikkat et,dünyadan söz ederken olumsuz ifadelere varıyoruz: 'Yalan Dünya 'diyoruz mesela. 'Dünyevi' kelimesi menfi bir mana taşıyor.
Fakat 'hayat' sözcüğü öyle değil.
Hayati ehemmiyetten bahsediyoruz.Hayat dolu diyoruz.
Dünyaya bağlanmadan, hayata tutunmayı öğrenmemiz gerekiyor."