"Kara gecede, kara taşın üstündeki kara karıncanın kıpırtısı bile denetim altındayken som bilinç olan insanın kendini denetimden uzak sayması mümkün müydü?"
"Gene de o mistik ,o ulaşılmaz soru sorulacaktır bir gün.
Ey cemaatimüslimin ,bu âdemi nasıl bilirsiniz?
İyi biliriz.
Ruzimahşerde şahadet eder misiniz?
Ederiz."
"Çağdaş insanın en büyük olumsuzluğu vicdansızlığıdır. Vicdanımız işlevini yapmadan nasıl giderilir bu yoğun karanlıklar? Adaletsizliği, zulmü, ancak vicdanlı olabildiğimiz zaman durdurabileceğiz: tüm yeryüzünde. "