Bu incelikleri akıl edecek yaşta değildim. Yalnız, bu ayrılığın, vakti gelince güneşin batması, yağmurun yağması gibi hiçbir tedbirle önüne geçilmeyecek bir felaket olduğunu gayet iyi anliyordum
Her şey tamam olsun kendimi pek yalnız hissetmeyeyim diye, benim için artık, idam günümde bir sürü seyirci bulunmasını ve beni nefret çığlıklarıyla karşılamalarını dilemekten başka bir şey kalmıyordu.
İşaret ve yıldızlarla yüklü olan bu gecede, kendimi ilk kez olarak, dünyanın tatlı kayıtsızlığına açıyordum. Dünyayı kendime bu kadar eş, bu kadar kardeş bulunca, anladım ki eskiden mutluluğa fazlasıyla ermişim.