"Yaşamak, tabiatın en küçük kımıldanışlarını sezerek, hayatın sarsılmaz bir mantık ile akıp gidişini seyrederek yaşamak; herkesten daha çok, daha kuvvetli yaşadığını, bir ana bir ömür kadar çok hayat doldurduğunu bilerek yaşamak... Ve bilhassa bütün bunları anlatacak bir insanın mevcut olduğunu düşünerek yaşamak..."
"Asıl acı,kalbi baştan aşağı sancılara boğan,insana sırrını kimseye anlatmadan ölmeyi arzulatan bir şeydi.Kolları başı dermansız bırakan,yastıkta öbür yana dönme isteğini bile söndüren bir şey."