-Ruhunda sükunete kavuşmak ve mutlu olmak isteyen insanlar inanmalı ve iman etmelidir, ama hakikatin peşindeki insanlar iç huzurundan feragat edip yaşamlarını bu sorgulamaya adamak zorundadırlar.
...Yaratıcılık ve keşif de acıda saklıdır. Tabii acı çekeceksin! Görmenin bedelidir bu!
...Her insan, gerçeğin ne kadarına dayanabileceğini seçmeli.
-Ben ise, beceremediğimi, rahatlığı tercih ettiğimi biliyorum; hakikat güneşine sizin gibi karşıdan bakmaya cesaret edemediğimi biliyorum (Breuer).
-Bazen benim de gölgelik aradığım zamanlar oldu (Nietzsche).