Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Mihrimah

Mihrimah
@Mihrimah66
Kitaplara düşkün bir kız... Kendi kitaplığını üniversitede oluşturmuş çeyzi kitap olan bir meftune ..
KKÖ
Kırıkkale üniversitesi Fıkıh Anabilim Dalı Yüksek Lisans
Yozgat
Almanya
16 okur puanı
Ocak 2023 tarihinde katıldı
384 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
4 günde okudu
Fardipli Sinha
Fardipli SinhaMehmet Ali Bulut
8.8/10 · 494 okunma
Reklam
Mihrimah
Bir kitabı okumayı düşünüyor
Kırık Kanatlar
Kırık KanatlarHalil Cibran
8.6/10 · 9,5bin okunma

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Mihrimah tekrar paylaştı.
Varlığa ve kendine yabancılaşan insanın aklı da zekası da yanlış istikamette çalışmaya mahkûmdur. Varlık ile aramıza konan her yapay perde, idrak ve tefekkür melekelerimizi biraz daha köreltir. Aklı, hesabî rasyonalizmden kurtarmak ve özgürleştirmek, ona yapılacak en büyük iyiliktir. Zira varlıkları nesnelere, insanları istatistiklere ve gerçeği teknik raporlara indirgeyen bir düşünce biçimi, bizi tefekküre değil tahakküme götürür. Varlık üzerinde tahakküm kurmaya çalışan bütün girişimler hüsranla sonuçlanmıştır.
Sayfa 65
Herkes bir ölçüde ve bir dereceye kadar insan olabilmiştir. Bu türün, tümü beşer olan ve herkesin diğerleri ölçüsünde beşer olduğu bireyleri arasında, insan olmak veya insan olarak var bulunmak aşamasında üstün veya daha küçük dereceler kat edebilmiş bireyler vardır. Benden bir ekleme: "sen her nabzı atanı diri mi sandın? Nice nabzı atan ölüler vardır..."
Sayfa 15 - FecrKitabı okudu
Reklam
Kur'an'da insan ile ilgili iki kavram vardır. Kur'an bu tür bir konudan bahsettiğinde iki kelimeyi kullanır. Bunlardan biri "beşer", diğeri "insan" dır. Bazen "beşer" kelimesini kullanır;bazende "insan" kelimesini kullanır ve mesela "insan çok acelicidir" (isra11), veya "insan zayıf olarak yaratıldı" (Nisa 28). "beşer" kelimesiyle "insan" kelimesi arasında fark kendisini şu noktada gösterir: "beşer" dendiğinde kastedilen, varlıkların gelişim silsilesi sonucunda yeryüzüne gelmiş bulunup şimdi yaşamakta olan iki ayaklı hayvan/canlı türüdür. Şimdi yeryüzünde bu türden üç milyar baş hareket etmektedir. "insan" dendiğinde ise maksat, sıra dışı ve gizemli üstün bir hakikattir ; onun özel bir tanımı vardır ve o tanıma tabiatın diğer tezahür ve olguları girmez. O halde iki insan vardır : biribiyolıjinin bahsettiği insan, diğeri ise hakkında şairin konuştuğu, filozofun söz söylediği, dinin ilgilendiği insandır.
Sayfa 15 - FecrKitabı okudu
İnsanın kendini feda ettiği bu aşama, dördüncü aşamadır; başka hiçbir dilde olmayan çok anlamlı bir sözcük ile 'îsâr' aşamasına erişir insan bu noktada. îsâr, bireyin, insanın başkasını kendisine tercih ettiği aşamadır. Îsâr, başkasını kendisine tercih etmek demektir;hatta seni, başkasının veya başkalarının canını kendi canına tercih etmen; onu koruman, kendini yok etmen demektir.
Sayfa 60 - FecrKitabı okudu
İnsanın ideali, o kadar yüce olmalıdır ki asla bir noktada durmasın, bir yere bağlı kalmasın. Yoksa bu ideal, duruşa maruz kalır ve duruş da anlamsızlık, abes ve boşlukla sonuçlanır.
İnsanın önce varlığı meydana gelir. Şuan var olan beşer nedir? Hiç! Henüz belli değildir! Fakat vardır, varlığı vardır! Nasıl? Niteliği sonra belli oluyor ne şekilde? Sonra malum oluyor. Niteliği kendi kendini nasıl meydana getireceğine bağlıdır.
Kelam
Ama yine de insan, aklıyla nasıl bir kudrete karşı karşıya olduğunu kavrar. Tabi O'nu kavradığını sandıktan sonra da iş bitmez. İşin başı Yaratıcı'dır. Mamafih sonu da O'dur. Ben bu öğretide takip edilmesi gereken silsilefen söz ediyorum. Birinci basamak yaratıcı' yı, merhaba daha doğrusu evreni tasarlayan dehayı tanımaktır. İkinci basamak o 'Tasarımcı' nın' Allah olduğunu bilmek ve yasalarına uymaktır. Üçüncü basamak ise O'nu sevmek ve sevgiyi açığa vurmaktır. Siz buna kulluk dersiniz. Her şeyin özü ve aslı budur. Yani Allah'ı Bilmek, inanmak ve itaat etmek. Allah, bizzat inanlara, 'Ey iman edenler, Allah'a iman edin.' diye emrediyor. İman edenler, zaten inanmış insanlardır. Onları tekrar Allah'a iman etmeye çağırmanın mantığı nedir? Hocam bu ayet değil mi? Bugüne kadar hiç dikkatimi çekmemişti.
Sayfa 48 - HayatKitabı okudu
Reklam
Mihrimah tekrar paylaştı.
Yüreğine merhamet hırkası giydirmeyenin, Dilinde sevgi eğreti durur...
Bir tek sayı vardır ki onun kendisiyle çarpımı kendisiyle toplamından daha azdır. O sayı 1'dir. Kuranın 1 üzerinden kurarsan daha da büyük hatalara düşersin. Çünkü 1'in 1'le çarpımı 1'dir ama toplamı 2'dir. O yüzden Yaratıcı kendisini 'Bir' le vasfetmedi. 'Tek' le vasfetti. 'De ki Allah Tek' tir.' o yüzden eşi, benzeri yoktur. Biri, birdir ama onu kendisiyle topladığınızda çokluk çıkar. Yani dualite. Hayır ve şer tanrıları fikri gibi.... Ama teki toplayamazsın.
Sayfa 32 - HayatKitabı okudu
İnsan bu evren ağacının bir meyvesidir ama, o da bizatihi bir evrendir. Nitekim daha önce gelmiş geçmiş birçok gerçek eri, insanı küçük evren, evreni de büyük insan diye tarif etmişler. Çünkü insan, bu varlık ağacının en uç noktasında salınan meyvesidir. Kalbi ise onun çekirdeği. Yaratıcı, o yüzden buyurmamış mıdır ki, 'Ben alemlere sığmam ama mümin okulumun kalbine sığarım.' diye.
Sayfa 31 - HayatKitabı okudu
89 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.