“Kadın bize hep bizim istediğimizi değil, yaradılışının, kabiliyetinin, kalbinin , meylinin, terbiyesinin bizim için ayırabileceği kadarını verebilir.”
Halbuki ne şeytanı azizim, ne şeytanı? Bu bizim gururumuzun, salaklığımızın uydurması… içimizdeki şeytan pek de kurnazca olmayan bir kaçamak yolu… içimizde şeytan yok… İçimizde aciz var… Tembellik var… İradesizlik, bilgisizlik ve bunların hepsinden daha korkunç bir şey, hakikatleri görmekten kaçmak itiyadı var…