Gönülsüz ve sıradan olanlarımız için için ise Bismarck'ın şu sözleri geçerli olabilir: " Yaşam, bir dişçiye gitmeye benzer. Her an, daha kötüsün henüz yaşanmadığına inanırsınız, oysa zaten yaşanmış bitmiştir."
Sevgi, sevilen insanın fiziksel varlığının çok çok ötesine geçer. Sevgi en derin anlamını, kişinin tinsel varlığında, iç benliğinde bulur. Sevilen kişinin gerçekte orada olup olmaması, yaşayıp yaşamaması, bir anlamda önemli olmaktan çıkıyor.